Październik 2005
T-Rex zaczyna w końcu latać w miarę poprawnie.
Konkluzje z
budowy i tunningowania:
T-rex (CDE) w wersji z pudełka po zainstalowaniu serw gyra itp,
ustawieniu, zaprogramowaniu MOŻE latać.
Może - o ile mamy szczęście, nie przesadzamy z eksploatacją,
nie mamy za dużych wymagań. W moim przypadku szczęścia nie
miałem - w pierwszym krótkim locie "przygasł"
regulator Aligna i heli zwalił się w zasadzie dość
delikatnie w trawę. Straty niby nie duże bo okucie, podwozie,
mocowanie serwa ogonowego. Ponieważ tylko bogatych stać na
tanie elementy - kupiłem ww juz w metalu, przy okazji także łopaty
bo te oryginalne plastiki nie wzbudzały zaufania.
Kolejne chwile w powietrzu ale nie jest dobrze - heli jakiś
taki niestabilny - no i znowu regler "przygasł" i
buch. Podwozie wygięte (dobrze że alu - więc tylko odgiąć)
+ miksery + seesaw holder. No i jak sie okazało po dokładnych
oględzinach main shaft i tail rotor shaft, takzę główne koło
zębate miało drobne braki w zębach.
No i tu poszalałem i powymieniałem ww + kilka sąsiadujacych
na metal. No i oczywiście wywaliłem ten regler Aligna - wstawiłem
zwykły Jeti 30A Advance
No i w końcu loty, które można nazwać lotami :) - mały
szybki...
Co przydałoby się jeszcze zmienić? - wrażenia na teraz:
- ogon na 401 i HS56 po zmianie tail rotor head i tail box na
alu nie jest jeszcze stabilny jak żyleta - przypuszczam, że
wymiana tail pitch slider i tail pitch leveler na metalowe pomoże
- bo teraz są tam luzy.
- no i temat nr2 - to silnik+... . Na ALignie 3200KV i 3S2100TP
podstawowa akrobacja to tak trochę z duszą na ramieniu - tzn
na razie nie odważyłem się. Przy przejściu z szybkiego
poziomego na pionowy słychać jak silnik zdycha :(
OK - a teraz
kilka zdjęć:
tak rozwiazałem
sposób mocowania pakietu - jest na takiej podkładce z
coroplastu,
która jest przykręcona do ramy - tak że powstaje szpara w którą
wsuwa się spód budy:
tak jak tu - dzięki
temu kabina jest wyżej i nie haczy o nią dzwignia serwa
tarczy,
o tym serwie mowa - zresztą samo serwo zamontowałem - nieco
inaczej - siedzi głębiej.
popychacz serwa
ogonowego - z obu stron "na kulce"
to niebieskie aż
w oczy razi ;) - no ale sprawdza się
wymienić jeszcze
tylko 2 elementy w ogonie i powinno być już bez luzów
kabinka malowana
sprayem i aerografem
Model
waży 740g, odbiornik Shulze Alpha835W
|