heli RC 

 
T-REX - CDE
 
Październik 2005
T-Rex zaczyna w końcu latać w miarę poprawnie.

Konkluzje z budowy i tunningowania:
T-rex (CDE) w wersji z pudełka po zainstalowaniu serw gyra itp, ustawieniu, zaprogramowaniu MOŻE latać.
Może - o ile mamy szczęście, nie przesadzamy z eksploatacją, nie mamy za dużych wymagań. W moim przypadku szczęścia nie miałem - w pierwszym krótkim locie "przygasł" regulator Aligna i heli zwalił się w zasadzie dość delikatnie w trawę. Straty niby nie duże bo okucie, podwozie, mocowanie serwa ogonowego. Ponieważ tylko bogatych stać na tanie elementy - kupiłem ww juz w metalu, przy okazji także łopaty bo te oryginalne plastiki nie wzbudzały zaufania. 
Kolejne chwile w powietrzu ale nie jest dobrze - heli jakiś taki niestabilny - no i znowu regler "przygasł" i buch. Podwozie wygięte (dobrze że alu - więc tylko odgiąć) + miksery + seesaw holder. No i jak sie okazało po dokładnych oględzinach main shaft i tail rotor shaft, takzę główne koło zębate miało drobne braki w zębach. 
No i tu poszalałem i powymieniałem ww + kilka sąsiadujacych na metal. No i oczywiście wywaliłem ten regler Aligna - wstawiłem zwykły Jeti 30A Advance
No i w końcu loty, które można nazwać lotami :) - mały szybki...
Co przydałoby się jeszcze zmienić? - wrażenia na teraz:
- ogon na 401 i HS56 po zmianie tail rotor head i tail box na alu nie jest jeszcze stabilny jak żyleta - przypuszczam, że wymiana tail pitch slider i tail pitch leveler na metalowe pomoże - bo teraz są tam luzy.
- no i temat nr2 - to silnik+... . Na ALignie 3200KV i 3S2100TP podstawowa akrobacja to tak trochę z duszą na ramieniu - tzn na razie nie odważyłem się. Przy przejściu z szybkiego poziomego na pionowy słychać jak silnik zdycha :(

OK - a teraz kilka zdjęć:


tak rozwiazałem sposób mocowania pakietu - jest na takiej podkładce z coroplastu, 
która jest przykręcona do ramy - tak że powstaje szpara w którą wsuwa się spód budy:

tak jak tu - dzięki temu kabina jest wyżej i nie haczy o nią dzwignia serwa tarczy,

o tym serwie mowa - zresztą samo serwo zamontowałem - nieco inaczej - siedzi głębiej.


popychacz serwa ogonowego - z obu stron "na kulce"


to niebieskie aż w oczy razi ;) - no ale sprawdza się


wymienić jeszcze tylko 2 elementy w ogonie i powinno być już bez luzów


kabinka malowana sprayem i aerografem

Model waży 740g, odbiornik Shulze Alpha835W

 .

© hilbrycht.com